Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Rekisteri- ja  tietosuojaseloste 

Rekisterinpitäjällä on tietosuoja-asetuksen mukaan velvollisuus informoida selkeällä tavalla rekisteröityjä. Tämä seloste täyttää informointivelvoitteen.

1. Rekisterinpitäjä 
Viivi ja Vilpertti 
Yhteystiedot: 
Kaustintie 1 
69600 Kaustinen
Yhteystiedot rekisteriä koskevissa asioissa: 
Viivi ja Vilpertti / Elina Mäkelä 
Kaustintie 1
69600 Kaustinen 
0401922242 
info@viivijavilpertti.fi

2. Rekisteröidyt 
Viivin ja Vilpertin asiakkaat

3. Henkilötietojen käyttötarkoitus 
Rekisterin pitämisen peruste: 
• Henkilötietoja käsitellään rekisteröidyn asiakassuhteen perusteella  
• Henkilötietoja käsitellään suostumuksen perusteella (esim. messuilla kerätty potentiaalilista, lomakkeelle kysytty lupa markkinointiin) 
Henkilötietojen käsittelyn ja rekisterin käyttötarkoitus 
Henkilötietoja käsitellään vain ennalta määriteltyihin tarkoituksiin, jotka ovat seuraavat:  
• asiakassuhteen hoitaminen 
• tuotteistamme kertominen 

4. Rekisteriin tallennettavat henkilötiedot 
Asiakasrekisteri sisältää seuraavat tiedot: 
Yhteystiedot 
• nimi 
• osoite 
• sähköposti 
• puhelinnumero 

Asiakastiedot 
• tiedot ostetuista tuotteista / palveluista 

5. Rekisteröidyn oikeudet 

Rekisteröidyllä on seuraavat oikeudet, joiden käyttämistä koskevat pyynnöt tulee tehdä osoitteeseen Kaustintie 1, 69600 Kaustinen tai sähköpostiin info@viivijavilpertti.fi 
Tarkastusoikeus: Rekisteröity voi tarkistaa tallentamamme henkilötiedot.  

Oikeus tietojen oikaisemiseen: Rekisteröity voi pyytää oikaisemaan häntä koskevat virheelliset tai puutteelliset tiedot.

Vastustamisoikeus: Rekisteröity voi vastustaa henkilötietojen käsittelyä, mikäli kokee, että henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti.  

Suoramarkkinointikielto: Rekisteröidyllä on oikeus kieltää tietojen käyttäminen suoramarkkinointiin. 

Poisto-oikeus: Rekisteröidyllä on oikeus pyytää tietojen poistamista, jos tietojen käsittely ei ole tarpeen. Käsittelemme poistopyynnön, jonka jälkeen joko poistamme tiedot tai ilmoitamme perustellun syyn, miksi tietoja ei voida poistaa.  

On huomioitava, että rekisterinpitäjällä voi olla lakisääteinen tai muu oikeus olla poistamatta pyydettyä tietoa. Rekisterinpitäjällä on velvollisuus säilyttää kirjanpitoaineisto Kirjanpitolaissa (luku 2, 10 §) määritellyn ajan (10 vuotta) mukaisesti. Tämän vuoksi kirjanpitoon liittyvää aineistoa ei voida poistaa ennen määräajan umpeutumista.

Suostumuksen peruuttaminen: Jos rekisteröityä koskeva henkilötietojen käsittely perustuu ainoastaan suostumukseen, eikä esim. asiakkuuteen tai jäsenyyteen, voi rekisteröity peruuttaa suostumuksen. 

Rekisteröity voi valittaa päätöksestä tietosuojavaltuutetulle: Rekisteröidyllä on oikeus vaatia, että rajoitamme kiistanalaisten tietojen käsittelyä siksi aikaa, kunnes asia saadaan ratkaistua. 

Valitusoikeus: Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle kantelu, jos hän kokee, että rikomme henkilötietoja käsitellessämme voimassa olevaa tietosuojalainsäädäntöä.  Tietosuojavaltuutetun yhteystiedot:  www.tietosuoja.fi/fi/index/yht... 

6. Säännönmukaiset tietolähteet 
Asiakastiedot saadaan säännönmukaisesti: 
• asiakkaalta itseltään asiakassuhteen syntyessä 
• asiakkaalta itseltään verkkolomakkeen kautta

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset 
Tietoja ei luovuteta markkinointitarkoituksiin Viivin ja Vilpertin ulkopuolelle.  Tietoja voidaan siirtää rekisterinpitäjän omiin suoramarkkinointirekistereihin, jollei rekisteröity ole sitä kieltänyt.

8. Käsittelyn kesto 
• Henkilötietoja käsitellään pääsääntöisesti niin kauan, kuin asiakkuus on voimassa 
• Markkinointilistaltamme rekisteröity pääsee poistumaan itse jokaisessa lähettämässämme markkinointisähköpostissamme olevan linkin kautta

9. Henkilötietojen käsittelijät 
Rekisterinpitäjä ja tämän työntekijät käsittelevät henkilötietoja. Voimme myös ulkoistaa henkilötietojen käsittelyn osittain kolmannelle osapuolelle, jolloin takaamme sopimusjärjestelyin, että henkilötietoja käsitellään voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja muutoin asianmukaisesti. 

10. Tietojen siirto EU:n ulkopuolelle 
Henkilötietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle.  

11. Automaattinen päätöksenteko ja profilointi 
Emme käytä tietoja automaattiseen päätöksentekoon tai profilointiin. 

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 17.5.2018 alkaen.

Verkkokauppa

Viivi ja Vilpertti
Kaustintie 1
69600 Kaustinen

+358401922242
info@viivijavilpertti.fi
www.viivijavilpertti.fi
2675405-4

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

  • Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

  • Klarna Checkout -palvelun avulla voit tehdä verkkokaupassamme ostoksia helposti, joustavasti ja turvallisesti. Vastaamalla muutamaan kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.
  • Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Klarna lasku, Klarna tili, korttimaksut (Visa, Mastercard) tai verkkopankkimaksut (OP, Nordea, Danske Bank, S-pankki, Säästöpankki, Aktia) – kaikki yhtä turvallisia.
  • Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot, jotka löydät myös kassalta.
  • Osta nyt, maksa myöhemmin Klarna laskun ehdot:
  1. Kun valitset maksutavaksi Klarnan laskun, asiointisi on turvallista ja helppoa.
  2. Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä
  3. Maksuaika on 14 vuorokautta
  4. Sinun ei tarvitse antaa maksukorttitietoja
  5. Voit tarkastella laskua osoitteessa klarna.fi
  6. Jos olet kuluttaja, sinulla on myös kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Huomaathan, että palautusoikeus ei koske kaikkia tuotteita ja palveluja, kuten esimerkiksi lentomatkoja, tietyksi ajankohdaksi sovittuja vapaa-ajanpalveluja tai vaatimuksesi mukaan valmistettuja tai muunneltuja tavaroita.
  7. Kun valitset maksutavaksi laskun, Klarna maksaa ostohetkellä tilauksen hinnan verkkokaupalle ja oikeus saatavaan siirtyy Klarnalle. Verkkokaupan veloittama laskutusmaksu on 0 €. Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa muistutusmaksun 5,00 €. Klarna veloittaa myös viivästyskorkoa korkolain mukaan. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mikä voi aiheuttaa perintäkustannuksia.
  8. Luottokelpoisuuden arviointi
  9. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista luottotietopalvelusta.
  10. Henkilötietojen käsitteleminen
  11. Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään kuluttajan asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä. Tutustu Klarnan tietoturvaselosteeseen, jos kaipaat lisätietoja siitä, miten Klarna käsittelee henkilötietoja.

  • Joustava erämaksu: 
  1. Kun valitset maksutavaksi joustavan erämaksun, päätät itse, kuinka paljon maksat kuukausittain. Jos valitset joustavan erämaksun kassalla, maksat vähintään 1/24 kuukausittain (kuitenkin aina vähintään 5 EUR). Voit myös vaihtaa joustavaan erämaksuun myöhemmin ja maksaa vain 1/100 kuukausittain (kuitenkin aina vähintään 5 EUR). Tutustu tarkemmin Klarnan joustavaan erämaksuun soveltuviin ehtoihin seuraamalla linkkiä.

  • Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä suoraan Klarnan asiakaspalveluun p. 09 425 9977(0)1 arkisin klo 8.00–18.00.

Toimitus

Toimituskulut:

  1. Nouto myymälästä (0€)
  2. DB Schenker Noutopiste (pienet paketit) 5,90€
  3. Matkahuolto noutopaketti 5,90€
  4. Postin postipaketti 5,90€
  5. Yli 100€:n toimitukset veloituksetta

Pidätämme oikeuden toimittaa ale-tuotteet meille edullisimmalla tavalla tai jos toimituskulut ovat alennettu yllä olevista hinnoista. Saldotiedot päivittyvät automaattisesti myymälästä, mutta pidätämme oikeudet saldovirheisiin. Tilauksesi postitetaan pääsääntöisesti kolmen arkipäivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Tilauksen voi myös noutaa myymälästä aukioloaikoina (katso kohta info). Mahdollisista poikkeuksista toimitusajoissa ilmoitetaan erikseen. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Vaihto- ja palautusoikeus

  • Kuluttajalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa etäkaupassa tekemänsä tilaus tai osan siitä 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on lain mukaan AINA erikseen etukäteen ilmoitettava palautuksesta/peruutuksesta myyjälle. Pelkkä tavaran takaisin lähettäminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen ei riitä peruutukseksi. Tavaran palautus on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä. Palautuksesta aiheutuneet toimituskulut maksaa asiakas itse. Palautustilanteissa liitä aina tiedot tilauksesta tai kopio kuitista (palautuslomakkeen voit myös tulostaa, jos olet kirjautunut sivuille), epäselvissä tilanteissa ota yhteyttä sähköpostilla  info@viivijavilpertti.fi, puhelimitse 0401922242 tai www.facebook.com/viivijavilpertti.
  • Mikäli asiakas haluaa perua tilauksen ja olemme sen jo pakanneet ja lähettäneet, palautuskulut tulevat asiakkaalle. Ethän tilaa siis turhia tilauksia ja käyt läpi aina tilauksen huolellisesti. 
  • Vaihtotilanteessa voit käyttää matkahuollon palautusnumeroa, jonka saat asiakaspalvelustamme sähköpostitse info@viivijavilpertti.fi, puhelimitse 0401922242 tai facebookista: www.facebook.com/viivijavilpertti. Toivomme kuitenkin että tarkistat aina vaatteiden mitat mikäli ne löytyvät tuotetiedoista tai rohkeasti kysyt mittoja mikäli epäilet kahden vaatekoon välillä. 
  • Mikäli tuotteessa ilmenee jokin valmistuksessa tapahtunut virhe ota HETI yhteyttä asiakaspalveluun, tuote voidaan korjata tai vaihtaa uuteen veloituksetta. Reklamaatiotilanteissa ota aina ensin yhteyttä ota yhteyttä sähköpostilla  info@viivijavilpertti.fi, puhelimitse 0401922242 tai www.facebook.com/viivijavilpertti. Huomioithan että käsittelemme palautuksesi/vaihtosi vasta, kun olemme saaneet palautettavan tuotteen ja tarkistaneet sen myyntikunnon. Muista AINA ottaa kuitti palautuksesta. Emme lunasta postiennakkona lähetettäviä palautuksia emmekä korvaa kuluja, jotka ovat aiheutuneet vastoin ohjeita palautetuista tuotteista.

Lunastamaton paketti

  • Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

  • Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.